Про музей | Наукова робота | Інтернет-виставки | Фестивалі | Відділи | Фотогалерея | Контакти

Наукова робота
"Поговоримо про музей"

 Безбах Наталія Владленівна,завідувачка відділу  науково-  просвітницької роботи,зв’язків з громадськістю і  розвитку  музею, керівник Салону мистецтв, заслужений  працівник культури України

  Ми маємо прекрасний привід поговорити про музей – у  грудні буде відзначатися 25 років від дня його заснування.

 Він був створений у жовтні 1987 року і відкритий для  широкої  аудиторії в лютому 1993-го. Його становлення випало  на час  перебудови, коли вперше зазвучали нові терміни –  гласність,  євроінтеграція, менеджмент, а пізніше – імідж,  харизма та  інші психологічні складові.

 На тлі цього мінливого світу створювалася і проходила  своє  становлення складна державна структура – Вінницький  художній музей, покликана зберігати, охороняти і  примножувати національне надбання, що волею сприятливих  історичних факторів стало частиною культурної спадщини  нашого регіону.

Детальніше...
 
"Мініатюрні портрети французьких монархів в експозиції Вінницького обласного художнього музею"
 Прокоф'єва С.М, заступник директора музею з наукової  роботи
   
 Як твір мистецтва мініатюра має неповторну художню чарівність  відзначається  витонченою технікою виконання. До мініатюри  належать книжкові ілюстрації та невеликі за     розміром твори  образотворчого мистецтва, серед них і портрети.
 
  Термін мініатюра   набагато старший за самий стиль  мистецтва. Його походження  повязують з латинським  словом minium” – так називали червону фарбу , якою писали  великі літери середньовічних манускриптів. Назва фарби  поширилась і на зображення . Згодом,  завдяки співзвучності  зі словом minor” (маленький), мініатюрами почали йменувати  невеликі за  розміром, тонко виконані зображення,  насамперед орнаменти та ілюстрації в рукописах. Уперше в  середньовічній Європі в рукописах зображення людини  зявились наприкінці VIII століття за часів правління Карла Великого. У Біблії,  що належала імператору Карлу II (846-851 рр. виконання), зображена урочиста сцена піднесення книги цьому монархові. 
Детальніше...
 
Графічний твір Вольпато Джованні(1733 – 1802р.р.) і Моргена Рафаеля (1758 – 1833р.р.)за однойменною фрескою Рафаеля в Станца делла Сень’ятура з фондів Вінницького обласного художнього музею
 Бартко Сергій Володимирович
 завідувач науково-дослідного
 відділу образотворчого мистецтва    
     
 У колекції Вінницького обласного художнього музею  зберігається незвичайної краси графічний твір, що створений  рукою італійського графіка ІІ пол. XVIIІ ст. Вольпато Джованні  (1733 – 1802р.р.), учня Ф.Бартолоцці, який працював у  галузі репродукційної гравюри. Повна назва твору «Посвята  Пію VI, Великому Понтифіку» за фрескою Рафаеля  «Мудрість, Міра, Сила» в Станца делла Сеньятура,  Ватикан».Експонат вінницького музею є унікальним зразком  високого рівня граверської майстерності та виконавської  культури, що сягає справжніх висот давньої традиції.
 
 
Детальніше...
 
"Ян Матейко. Альбом гравюр за сюжетами живописних полотен"

 Медончак Павло Віталійович, зав.відділом науково-  дослідного відділу "Картинна    галерея"                                                                                                                                     

      У фондах Вінницького обласного художнього  музею зберігається чимало творів мистецтва визначних  мистців України, Росії та Західної Європи. Серед усіх  експонатів особливе місце займає альбом графічних творів  польських майстрів гравюри на теми полотен геніального  живописця Яна Матейка.

      Ян Алойзій Матейко народився 24 червня 1838 року в  Кракові в родині вчителя музики. Коли Яну виповнилося 14,  він почав вивчати живопис у Краківській школі мистецтв.  Серед його вчителів були Войцех Корнелі Заттлер та  Владислав Люшкевич. Продовжив навчання юнак уже в  Німеччині. Хоч на заваді стали труднощі в опануванні німецької мови, він днював у залах Пінакотеки, де мав змогу спілкуватися з творами велетнів мистецтва – Рубенса, Дюрера, Тінторетто, Ван Дейка, Альтдорфера.

Детальніше...
 
Сергій Світославський як класик українського національного пейзажу

 Суржок Яна Григорівна, завідувачка науково-дослідного  відділу декоративно-вжиткового мистецтва

 Творчість Сергія Івановича Світославського посідає одне з  чільних місць в образотворчому мистецтві України кінця ХІХ –  початку ХХ ст. Він належить до тих митців, твори яких  позначили найвищі здобутки українського пейзажного  живопису.Здається, в самому прізвищі художника  закодована його доля. Він був людиною, що славила світ,  відтворюючи його на полотнах  в образах природи України,  Росії, Середньої Азії, Кавказу, наповнюючи їх теплом своєї  душі.

 Сила мистецтва Світославського в його правді. Його пейзажі –  то частка справжнього й достеменного життя.

 Секрет мистецтва Світославського – в його уявній простоті,  краса і духовність – у ліричному сприйнятті буденного і  прозаїчного. Художник представляє природу як світле поетичне начало в житті людини, що приносить їй відчуття спокою і гармонії.

Детальніше...
 
<< Початок < Попередня 1 2 Наступна > Кінець >>

Сторінка 1 з 2